Θεραπεία Περιοδοντίτιδας

Η περιοδοντική νόσος είναι μια μικροβιακή φλεγμονή με τοπική αλλά και συστηματική εκδήλωση. Προσβάλλει τα ούλα, το οστό και τους υπόλοιπους ιστούς, που περιβάλλουν και στηρίζουν τα δόντια. Είναι πολύ συχνή (πάνω από 50% του πληθυσμού πάσχουν από αυτή) και αποτελεί την κύρια αιτία απώλειας των δοντιών στους ενήλικες.  Η πιο ήπια μορφή της είναι η ουλίτιδα, η οποία, αν μείνει αθεράπευτη, μπορεί να εξελιχθεί στην πιο βαριά μορφή της περιοδοντικής νόσου, την περιοδοντίτιδα.

Χαμογελάστε Ξανά

Επικοινωνήστε Εδώ

Τι είναι η περιοδοντίτιδα;

Η περιοδοντίτιδα είναι φλεγμονή που επεκτείνεται βαθύτερα στους ιστούς και αποτελεί το εξελικτικό στάδιο της ουλίτιδας κατά το οποίο πάσχει, εκτός από τα ούλα, και το οστό που περιβάλλει τα δόντια. Αυτό σταδιακά οδηγεί σε απορρόφηση του οστού, χαλάρωση, μετανάστευση και αυξημένη κινητικότητά των δοντιών και, τελικά, απώλειά τους.

Ποια τα αίτια της περιοδοντίτιδας;

Κύρια αιτία της περιοδοντικής νόσου είναι ο συνδυασμός των μικροβίων που φυσιολογικά υπάρχουν στο στόμα με τη συσσώρευση των υπολειμμάτων των τροφών που αποτελούν την οδοντική μικροβιακή πλάκα. Η απουσία καθημερινής σχολαστικής στοματικής υγιεινής έχει ως αποτέλεσμα τον πολλαπλασιασμό των μικροβίων αυτών, τη μετατροπή τους σε παθογόνα και σταδιακά την εκδήλωση όλο και πιο έντονης φλεγμονής.

Προδιαθεσικοί Παράγοντες

Η εμφάνιση της περιοδοντική νόσου αλλά και η βαρύτητά της μπορεί να επηρεαστεί από παράγοντες όπως:

• Η κληρονομικότητα
  • Το κάπνισμα
  • Ορμονικές διαταραχές, η εγκυμοσύνη
  • Συστηματικές νόσοι όπως σακχαρώδης διαβήτης
  • Ψυχολογικοί παράγοντες, όπως το stress
  • Ασθένειες που σχετίζονται με ανεπάρκεια ανοσολογικού συστήματος
  • Διάφορα φάρμακα (αντιυπερτασικά, αντιεπιληπτικά κ.ά).

Ποια είναι τα συμπτώματα της περιοδοντίτιδας;

Τα συμπτώματα της περιοδοντίτιδας περιλαμβάνουν πρησμένα και έντονα κόκκινα ούλα, κακοσμία στόματος, υποχώρηση ούλων (υφίζηση), κινητικότητα, ίσως και μετανάστευση δοντιών καθώς και αλλαγή στο δάγκωμα (σύγκλειση δοντιών) σε κάποιες περιπτώσεις.  Σε προχωρημένες καταστάσεις μπορεί να εμφανίζεται και πύον ανάμεσα στα δόντια και τα ούλα.

Υπάρχουν διαφορετικοί τύποι περιοδοντίτιδας. Η χρόνια που είναι η πιο κοινή και επηρεάζει κυρίως τους ενήλικες και η οξεία  που είναι επιθετική και εμφανίζεται σε νέους ανθρώπους  και επηρεάζει μόνο το 2% του πληθυσμού.

Ποια είναι η κατάλληλη θεραπεία για αντιμετώπιση της περιοδοντίτιδας;

Το είδος της θεραπείας καθορίζεται κατά περίπτωση και εξαρτάται από τη φύση και τη σοβαρότητα της πάθησης. Η θεραπεία χωρίζεται σε δύο μεγάλες κατηγορίες: τη συντηρητική και τη χειρουργική.

Η συντηρητική περιλαμβάνει την απομάκρυνση της φλεγμονής και της τρυγίας (πέτρας) με «βαθύ καθαρισμό» σε 4-6 συνεδρίες και εκπαίδευση του ασθενούς στην καλή στοματική υγιεινή.

Στο ιατρείο μας η συντηρητική θεραπεία συμπληρώνεται και με την τεχνική των laser, συμβάλλοντας στην ελάττωση του μικροβιακού πληθυσμού και κατ’ επέκταση στην πιο γρήγορη και αποτελεσματική θεραπεία της νόσου.

Σε περίπτωση που η συντηρητική αγωγή δεν φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα, τότε μπορεί να εφαρμοστεί χειρουργική μικροεπέμβαση, που αποσκοπεί στον αποτελεσματικότερο μηχανικό καθαρισμό της φλεγμονής και την ανάπλαση του οστού. Η τελευταία πραγματοποιείται με τοποθέτηση οστικών μοσχευμάτων ή μεμβρανών κατευθυνόμενης ιστικής αναγέννησης.

Περιοδοντίτιδα & Γενική υγεία

Έχει πλέον αποδειχθεί ότι η χρόνια φλεγμονή, που συνοδεύει την περιοδοντική νόσο, μπορεί και να ευθύνεται για την εμφάνιση παθήσεων του καρδιαγγειακού συστήματος, ειδικά σε ασθενείς χωρίς άλλους αιτιολογικούς παράγοντες. Επίσης μπορεί να ευθύνεται για εγκεφαλικά επεισόδια, τον πλημμελή έλεγχο των επιπέδων της γλυκόζης σε ασθενείς με σακχαρώδη διαβήτη και στη γέννηση πρόωρων και χαμηλού βάρους βρεφών.

Σημασία της Πρόληψης

Η εκδήλωση και η εξέλιξη της περιοδοντικής νόσου μπορεί να προληφθεί με την κατάλληλη εφαρμογή συστηματικής στοματικής υγιεινής (σωστό βούρτσισμα, οδοντικό νήμα, μεσοδόντια βουρτσάκια, στοματικό διάλυμα) και τακτικούς ελέγχους από τον οδοντίατρο.

Πρέπει να λάβουμε υπόψη μας ότι πολλές φορές η περιοδοντική νόσος υπάρχει χωρίς εμφανή συμπτώματα γι’ αυτό είναι απαραίτητη η επίσκεψη στον οδοντίατρο τουλάχιστον μία με δύο φορές το χρόνο.

Πότε πρέπει να επισκεφθείτε οδοντίατρο;

Τα υγιή ούλα είναι ροζ. Αν είναι πρησμένα και έχουν σκούρο κόκκινο χρώμα ή αιμορραγούν τότε πρέπει να δείτε οπωσδήποτε οδοντίατρο. Όσο πιο άμεσα ζητήσετε την ιατρική βοήθεια τόσο μεγαλύτερες είναι οι πιθανότητες να αναστρέψετε τα προβλήματα στοματικής υγείας που προκαλεί η περιοδοντίτιδα.

Τι πρέπει να γνωρίζω μετά τη θεραπεία της περιοδοντίτιδας;

Είναι φυσιολογικό να υπάρχει ένας ήπιος πόνος στα δόντια και τα ούλα μετά από τον βαθύ καθαρισμό που έχει γίνει από τον οδοντίατρο ή την ολοκλήρωση οποιασδήποτε άλλης θεραπείας περιοδοντίτιδας.

Η απομάκρυνση όλων εκείνων των παραγόντων που ερέθιζαν τα ούλα, μειώνει τη φλεγμονή των ούλων. Για τα πρώτα 24ωρα μετά τη θεραπεία, μπορεί να υπάρχει μία ελαφρά ερυθρότητα και ευαισθησία στα ούλα. Μέρα με την μέρα θα επανέρχονται στο φυσιολογικό.

Είναι άμεσα τα αποτελέσματα;

Μέχρι να ολοκληρωθεί το αποτέλεσμα και να αποκατασταθεί η μορφολογία θα περάσουν λίγες ημέρες. Η αιμορραγία θα έχει ελαττωθεί αισθητά και η κακοσμία στόματος θα υποχωρήσει. Ο ασθενής με το πέρας της θεραπείας θα αισθάνεται το στόμα του καθαρό και ανάλαφρο.

Για να είναι επιτυχημένη η θεραπεία της περιοδοντίτιδας πρέπει να υπάρχει επικοινωνία μεταξύ του γιατρού και του ασθενούς. Ο ασθενής θα πρέπει να ακολουθεί κατά γράμμα τις συμβουλές του γιατρού, να βουρτσίζει τα δόντια του, να χρησιμοποιεί νήμα ή μεσοδόντια βουρτσάκια καθώς και να ακολουθεί την φαρμακευτική αγωγή που τυχόν θα του συστήσει.

Ο ασθενής με ιστορικό περιοδοντίτιδας θα πρέπει να επανεξετάζεται κάθε 3 μήνες, ώστε να ελέγχει την κατάστασή του.

Είναι μεταδοτική η περιοδοντίτιδα;

Υπάρχουν ενδείξεις αλλά δεν έχει αποδειχτεί ακόμη. Η περιοδοντίτιδα όμως μπορεί να είναι κληρονομική.

Ποιο το κόστος της θεραπείας; Είναι προσιτές οι τιμές;

Αυτό εξαρτάται από τη βαρύτητα της νόσου και τον αριθμό των συνεδρειών που απαιτούνται. Για το κόστος της θεραπείας της περιοδοντίτιδας, απευθυνθείτε στο κέντρο μας για να λάβετε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες.

Χαμογελάστε Ξανά

Επικοινωνήστε Εδώ